Bizi Arayın

Pzt – Cmt 09:00 - 19:00
kırışıklık tedavisi
kisirisklik

Kırışıklık Tedavisi (Dolgu Enjeksiyonu)

Dolgu Enjeksiyonu, yüzdeki kasların etkilerini azaltması için uygulanan, Clostridium botulinum isimli bakteriden elde edilen bir proteindir. Kırışıklıkları yok etmek için 10 yıldan uzun süredir kozmetik sektöründe kullanılmaktadır. Yüzdeki mimik çizgileri zaman içerisinde cilde yerleşir ve kırışıklıkları oluşturur. Bu kırışıklıklara dolgu enjeksiyonu uygulandığında ise cilt daha gergin bir görünüme kavuşur. Kırışıklıklar çok derin değilse ve ciltte sarkma yoksa, dolgu enjeksiyonu yeterli bir yöntemdir. Ancak kırışıklıklar derinse ve cilt sarkması mevcutsa, dolgu enjeksiyonu ek olarak dolgu, mezoterapi veya RF (Radyo Frekans) yöntemleride uygulanmalıdır.

Dolgu Enjeksiyonu Hangi Bölgelere Uygulanır?

Ameliyatsız kırışıklık tedavileri arasında önde gelen dolgu enjeksiyonu uygulaması, alın kırışıklıkları, İki kaş arasındaki ve çatık kaş görünümüne yol açan çizgiler, göz çevresi kırışıklıkları, alt göz kapağındaki çizgileri, dudak üstü kırışıklıkları gibi yüz kırışıklığı sorunlarına yönelik uygulanabilmektedir.

Dolgu Enjeksiyonu Tek Başına Yeterli Mi?

Dolgu enjeksiyonu, kırışıklıklarınızın çok derin olmadığı ve cilt sarkmasına sahip olmadığınız durumlarda tek başına yeterlidir. Ancak kırışıklıklar derin ve cildinizde sarkma varsa, dolgu, mezoterapi, RF gibi ek tedaviler gerekebilir.

Dolgu Enjeksiyonu’un Etkisi Ne Kadar Sürer?

Dolgu enjeksiyonu yaklaşık olarak, uygulama yapıldıktan 72 saat sonra etkinleşir ve 6 ay boyunca da sürer.

Fiyat Bilgisi İçin;

Dolgu Enjeksiyonu İle Kırışıklık Tedavisinin Riskleri Nelerdir?

Dolgu enjeksiyonu, hastane ya da steril koşulların sağlandığı kliniklerde konunun uzmanı hekimler tarafından yapılmalıdır. Çünkü uygulanan bölgelerde enfeksiyon gelişebilir veya yanlış uygulamalar yapıldığında hoş olmayan sonuçlarla karşılaşılabilir.

Yapılan işlem sonrasında mimikleriniz donmaz, sevindiğinizi, şaşırdığınızı, kızdığınızı ifade eden mimiklerinizde ifadesizlik olmaz. Ama bu tip uygulamalarda kullanılan kimyasalların miktarı ve uygulayan kişinin deneyimi belirleyici faktördür.

Dolgu enjeksiyonu, tecrübeli ve eğitimli hekimler tarafından uygulandığı taktirde, hafif bir kızarıklık dışında bir yan etki gözlemlenmez. Kullanılan iğneler oldukça ince olduğundan ağrı ve acı hissi çok nadir görülür.

Dolgu enjeksiyonunun hiçbir zararı yoktur. Çok ufak dozlarda kullanıldığından ve vücuda dağılmamasından dolayı bir zarar teşkil etmez. Dolgu enjeksiyonu 15 senedir uygulanan bir tedavi şeklidir. Daha öncesinde ise kas hastalıklarında kullanılmıştır. O zamandan bu yana Dolgu enjeksiyonunun herhangi bir yan etkisi gözlemlenmemiştir. Amerikan ilaç araştırma dairesi FDA tarafından onaylanan Dolgu enjeksiyonu tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya devam etmektedir.

Dolgu Enjeksiyonu Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

Göz çevresinde, alın, kaş ve ağız çevresinde kullanılan çeşitli serum ve kremlerin tatmin etmediği ve ameliyat olmak istemeyen herkes dolgu enjeksiyonu tedavisinden faydalanabilir.

Hamilelik ve emzirme dönemlerinde zararlı bir etkisi gözlenmemesine rağmen dolgu enjeksiyonu uygulaması bu süreçte tavsiye edilmez. Myastena gravis, Eaton-lambert gibi kas ve sinir sistemi hastalıkları bulunan kişilerde uygulanmaz. Dolgu enjeksiyonu tedavisi sürecinde bazı ilaçlar kullanılmamalıdır.

Dolgu Enjeksiyonu Tedavisi Öncesi ve Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Dolgu enjeksiyonu uygulamaları şişme ve çeşitli morluklara sebebiyet verebileceğinden, kan sulandırıcı ilaçların 1 hafta öncesinden alınmaması önerilir. Dolgu enjeksiyonu uygulamasından hemen sonra yüzün yıkanmasında ve her türlü makyajın yapılmasında bir problem bulunmamaktadır. Dolgu enjeksiyonu uygulandıktan 2-4 saate kadar, enjeksiyonun yapıldığı bölgeye masaj yapmak ve aşırı şekilde yere eğilme hareketlerinde bulunmak risklidir. İlacın uygulandığı bölgedeki mimik kaslarının 2-4 saat süresince sık sık kullanılmasında fayda vardır.

Dolgu Enjeksiyonu Kırışıklıkların Azaltılmasından Başka Bir Amaçla Uygulanır Mı?

Dolgu enjeksiyonu tedavileri, kırışıklık tedavilerinin yanısıra, eller, ayaklar, yüz ve koltuk altındaki aşırı terlemenin tedavisi için de uygulanır. Terleyen bölgelerdeki ter bezleri ile sinir uçları arasındaki iletişimi keserek ter bezlerinin çalışmasını azaltır. Aşırı terleme ve buna bağlı ter kokusu şikayeti olan hastalara uygulandığında, şikayetlerinde 6-12 ay boyunca düzelme sağlanır.