Lazer Epilasyon

Vücudun her bölgesinde değişik özellik ve karaktere sahip kıl yapıları mevcuttur. Lazer ile yapılan işlemlerde kıl kökleri yoğun lazer ışınına maruz bırakılarak kıl kökünün tahrip edilmesi amaçlanır. Diğer işlemler ile kıyaslandığında oldukça ağrısız ve rahat bir tedavi yöntemidir. Bu sayede artık ısı ile zarar gören kıl kökünden yeni kıl çıkması engellenmektedir. Burada kişinin kıl yapısı, kıl rengi, kıl yoğunluğu, kişinin ten rengi veya kişide var olan hormonal bozukluklar, işlemin başarısını etkiler.

Bazı hassas ciltler üzerinde farklı tepki ile karşılaşılmaması adına lazer epilasyon öncesi o bölgede deneme atışları yapılır. Alınan tepkiye göre o bölgeye işlem yapılıp yapılmayacağına karar verilir.

Lazer epilasyon, doğru şekilde ve bu alanda tecrübeli uzmanlar tarafından yapıldığında başarısızlık ile sonuçlanmaz. Lazer epilasyon uygulamasının güvenli, etkin ve sağlıklı bir şekilde olması için kullanılan lazer cihazları hastanın ten ve kıl tiplerine göre, uzmanlar tarafından titizlik ile seçilmelidir. Ten rengi, kıl oranı, kıl rengi ve kılın inceliğine bakılarak uygulanacak enerjinin oranı dermotoloji uzmanı ile beraber tespit edilmelidir. Uygulama sonrası cildi güneşten korumak çok önemlidir.

Lazer epilasyon nasıl yapılır?

Lazer epilasyon süreci üç basamaktan oluşuyor. Tedavi edilecek bölge iyice temizleniyor. Sonra bu bölgeleki uzun kıllar kısaltılıyor ve lazer ile taranıyor. Lazer enerjisi deriden geçip tüy folikülündeki pigment tarafından emiliyor. Saniyeden daha kısa sürede tüm tedavi edilen tüy folikülleri etkisiz hale getiriliyor. Tedavi edilecek alanın genişli ile doğru orantılı olarak tedavi birkaç dakikadan birkaç saate kadar sürebiliyor. Tedaviden sonraki birkaç gün içinde tüyler kendiliğinden dökülmektedir.

Lazer epilasyon sürecinde nelere dikkat edilmeli?

Lazer epilasyon sürecinde kişiden, ağda, cımbız ve epilasyon cihazları kullanmaması istenir. Bronzlaşmadan kaçınılmalıdır. Bu süreçte jilet ve tüy dökücü krem kullanmanızda bir sakınca yoktur. Koyu renkli cilt tiplerinde birim-alanındaki melanin oranı daha yüksek olduğundan, uygulanan enerjinin çoğu ciltteki melanin tarafından emilir. Bu enerji sonucu oluşan yüksek ısı cilt yanıklarına sebebiyet verir. Lazer tedavisi boyunca cilt rengi ne kadar açık olursa komplikasyon oluşma riski o kadar azalır.

Lazer epilasyonun yan etkileri nelerdir?

Lazer epilasyon sonrası ciddi bir yan etki görülmez sadece işlem sonrasında cilt üzerinde ısıdan kaynaklanan hafif bir kızarıklık oluşur ki bu da zamanla kaybolur.

Lazer epilasyon sonrasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Uygulama sonrası işlem bölgesinin güneşten korunması oldukça önemlidir. Bu nedenle güneşten sakınmak ve uykgulamanın yapıldığı bölgeyi yüksek faktörlü güneş koruyucuları ile desteklemek gerekir.

Lazer epilasyon vücudun hangi bölgelerine uygulanabilir?

Tüm vücut bölgelerine lazer epilasyon uygulanabilir. Kadınlarda en çok üst dudak, çene, bikini bölgesi, kol, bacak ve koltukaltı bölgeleri tedavi edilir. Erkeklerde ise sırt, omuz, göğüs bölgesi ve sakal bölgesine uygulanabilir.

Lazer epilasyon kalıcı mıdır?

Büyük oranda kalıcı olan lazer epilasyon uygulaması, yaklaşık olarak 4-6 seans sonrasında tüylenmede %80 oranında azalma sağlar.

Uygulanan tedaviden yıllar sonra, yaslanmadan ötürü, hormonal sebeplerden veya kullanılan çeşitli ilaçlardan dolayı kıl yoğunluğunda artma gözlemlenebilir. Bu durumun uygulanmış lazer epilasyon tedavisinin başarısı ile bir alakası yoktur. Lazer epilasyon doğru uygulandığında var olan kılları kalıcı olarak temizler fakat gelecekte aktif hale geçerek kıl üretmeye başlayacak potansiyel kıl köklerine etki edemez. Lazer epilasyon tedavisinden sonra yıllarca epilasyona ihtiyaç duyulmayabilir veya yaşla birlikte çıkan kıllar için yılda 1-2 bakım seansı gerekebilir.

Lazer Epilasyon uygulamaları, yöntemleri hakkında sorunuzu çekinmeden gönderebilirsiniz.

Diğer Lazer ile Tedavi Yöntemleri