Lazer ile Dövme Silme

Dövmelerde kullanılan boya, sıvı karbon molekülü içerir. Bu moleküller hücre içerisine işler ve vücut bu boyayı dışarı atamaz. Dövme sildirme işleminden tam sonuç alabilmek için, lazer tedavisine ihtiyaç vardır. Sahip olduğumuz cihazlar ile, bölgeye uyguladığımız ışınlar, boya partikülleri tarafından emilince patlar ve hücre dışına atılır. Bu işlemin süresi, dövmenin büyüklüğüne ve yerine bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Lazer ile Dövme Silme işlemi sonrası, 6-12 ay içersinde cilt normal rengine döner.

Lazer ile dövme sildirme, 12 yasından küçüklere, hamilelere, çok ağır kalp ve şeker hastalığı olanlara, epilepsi hastalığı olanlara, uygulanacak bölgede deri hastalığı olanlara uygulanmaz.

Dövme silme işleminden önce ve sonra nelere dikkat etmeliyim ?

Lazerle dövme silme uygulamasından en az üç gün öncesinde, kan sulandırıcı ilaçlar kullananların ilaçlarını kesmesi gerekir. Farklı bir ilaç kullanıyorsanız tedaviden önce mutlaka hekiminize bildirmeniz gereklidir. Tedavinin uygulanacağı alanın bronzlaşmasını engellemek ve en az 15 gün solaryumdan kaçınmak önemlidir.

Lazerle dövme silme uygulamasından sonra, işlemin uygulandığı bölgeye bakım yapmak ve korumak çok önemlidir. Ancak bu bakım ve koruma süreci, dövme yapılırkenki koruma evresinden farksızdır. Aksi durumlar yaranın iyileşmemesine ve hatta yeni yaralar oluşmasına sebep olabilir. Tedavi süresi boyunca bölgeyi korumak; koruyucu kremler sürmek, yaranın geçmesinin ardından nemlendirici kullanmak ve güneş ışınlarından korunmakla mümkün olabilir.

Yaz aylarında yapılacak uygulamalarda teninizi güneşten korumak önemlidir. Dövme sildirme işlemi yaz tatili öncesi yerine sıcak ayların sonrasında yapılması tercih edilmelidir. Hastanın siyahi ya da bronz tenli olması dövme sildirme işlemi için bir sorun teşkil etmez.

Lazerle dövme silme işlemi güvenli midir?

Lazerle dövme silme işlemi sırasında uygulanan ışınlar, doğrudan dövmenin bulunduğu katmana etki eder ve bunun sayesinde, diğer katmanlar lazer ışınlarından etkilenmez. Yani evet, lazerle dövme silmenin güvenli olmayan hiç bir yanı yoktur.

Lazer ile dövme silme işlemi başarılı bir yöntem midir?

Lazer teknolojisi, dövme silinmesi için uygulanan tek yöntemdir ve büyük oranda başarılı sonuçlar gözlemlenmektedir. Ancak lazerle dövme silme işleminin başarılı olmasını engelleyen bazı faktörler vardır. Dövmenin rengi, dövmenin yapıldığı deri tabakasının derinliği, dövmede kullanılan boyanın kalitesi, lazer cihazının kalitesi, dövmenin yaşı gibi faktörler, dövme silme işleminin başarısında önemli rol oynamaktadır.

Dövme silme işlemi kaç seans sürer?

Lazerle dövme silme işleminin seans sayısı, uygulamanın yapıldığı dövmeye göre değişkenlik gösterir. Küçük bir dövme için, her biri 15 dakikadan oluşan 5 seans gereklidir. Bu rakamlar, dövmenin büyüklüğü ve derinliği ile doğru orantılı olarak artış gösterir.

Lazerle dövme silme can yakar mı?

Dövme sildirme uygulaması, çeşitli anestezik kremler kullanılmadığı takdirde bir miktar can yakar. Acıyı hafifletmek için krem veya asit baslı olmayan ağrı kesiciler hekiminiz tarafından önerilebilir.

Lazer ile Dövme Silme yolları, yöntemleri hakkında sorunuzu çekinmeden gönderebilirsiniz.

Diğer Lazer ile Tedavi Yöntemleri