Lazer ile Kılcal Damar Tedavisi

Lazer ile kılcal damar tedavisi, hamilelik veya kilo alımı sonrasında cilt üzerinde yeni oluşan varisler için, ağrısız, kanamasız basit bir yöntemdir. Kılcal varisler, deri yüzeyinde kırmızı veya koyu mavi renkle görülebilirler. Sıklıkla bacaklarda görülür. Küçük bir alanı kaplaması halinde bile çok belirgin görülmeyebilir. Özellikle geniş mavi damarlı hastalar, iğnelenme, yanma gibi ağrı şikayetlerinden bahsederler.

IPL ve lazer sistemleri derinin damarsal yapıdaki oluşumlarını tedavi etmek için uzun yıllardır kullanılan oldukça etkili ve güvenli yöntemlerdir. Nd:YAG lazerler diğer uygulama alanlarının yanında kılcal damar ve varis tedavisinde boy gösteren en etkili lazer sistemleridir. 3mm kalınlığa kadar tüm damar problemlerinde bu lazerler başarılı sonuç vermektedir. Uygulamalar 6-8 hafta aralıklarla yapılır ve 2-3 seansta arzu ettiğiniz sonuç alınır.

Lazer ile kılcal damar tedavisi nasıl yapılır?

Kılcal varisler (Spider venler), lazer ve skleroterapi gibi yöntemlerle yok edilebilmektedir. Tedavide kullanılan ışınlar, kandaki hemoglobin isimli madde tarafından emilir ve açığa çıkan ısı ile damar büzüştürülür. İşlem sırasında damar büzüşmesi hemen görülür.

Lazer ile kılcal damar tedavisi kimler için uygundur?

En çok bacak estetiğinde rastlanılan lazer ile kılcal damar tedavisi, aynı zamanda burun ve elmacık kemiklerindeki kızarıklıklar, rozase (gül hastalığı) ve şarap lekesi (portwine stain) rahatsızlıklarında da kullanılmaktadır. Hamilelik varisleri, kılcal varis tedavisi ve kılcal damar çatlaması tedavilerinde lazer uygulamaları yapılmaktadır.

Lazer ile kılcal damar tedavisi sonrasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Lazer ile tedavi edilen damarlarda işlem sonrası kızarıklık görülür. Bu şişlik 2-3 gün içinde kaybolur. Tedavi sonrasında mümkünse varis çorabı kullanılması ve yatıştırıcı krem sürülmesi önerilir. Güneşten korunmak önemlidir.

Lazer ile kılcal damar tedavisi kalıcı mı?

Lazer ile kılcal damar tedavisi sonrasında rahatsızlığın tekrar etme olasılığı çok düşüktür. Bu tedavi, ısı enerjisi ile kılcal damarları yok ettiği  için kalıcı çözüm sağlar. Fakat zaman içinde daha önce varis ve kılcal damar problemi yaşanmayan bölgelerde aynı sebepler ile rahatsızlık görülebilir.

Lazer ile kılcal damar tedavisi can yakar mı?

Tedavi sırasında hissedilir derecede acı duyulmaktadır. Ağrı eşiği düşük kişilere anestezik krem ve lokal anestezi uygulanabilir. Uygulama esnasında sivrisinek ısırığını andıran hafif bir his duyulur. Uygulama kolaydır ve kısa sürer.

Lazer ile kılcal damar tedavisinin yan etkisi var mıdır?

Lazer ile kılcal damar tedavisi ile bacak estetiğinin, ciltte tahriş ve yanma, yara ve kabuk bağlama gibi yan etkileri bulunmaktadır. Bunların haricinde hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır.

Lazer ile Kılcal Damar Tedavisi yolları, yöntemleri hakkında sorunuzu çekinmeden gönderebilirsiniz.

Diğer Lazer ile Tedavi Yöntemleri