PRP (Platelet Rich Plazma)

PRP saç tedavisi, PRP’nin diğer kullanım alanları ile aynı şekilde uygulanır. Kısaca PRP, uygulanacağı kişiden alınan kanın, özel bir jel ile birleştirilerek, milimetrede 1,5 milyon kadar trombosit yoğunluğuna sahip olmasını sağlanır.

PRP tedavisinde, tüm yara iyileşmesi ve doku yenilenmesini süreçlerini başlatan, büyüme faktörlerini elde etmek amaçlanır. PRP yöntemiyle elde edilen serumdaki büyüme faktörleri, hücreler arası maddeyi çoğaltarak cildi yenilemek üzere derinin alt dokularına yayılır.

PRP uygulaması sıklıkla, lazer, peeling gibi uygulamalardan hemen sonra, derinin daha hızlı yapılanmasını sağlamak amacıyla kullanılsa da, deride kırışıklıkların düzelmesini, çöküntülerin giderilmesini, esnekliğin ve parlaklığının yeniden kazandırılmasını sağlamaktadır. Hatta iyileşmesi uzun süren yara, çatlak ve cildinizin zarar gördüğü durumların kontrolünü sağlamak amacıyla da PRP tedavisine başvurabilirsiniz.

PRP Saç Tedavisi

PRP saç tedavisi, başarılı sonuçlar elde edilen bir tedavidi yöntemidir. Özellikle saç dökülmesinde hastaların oldukça etkin sonuçlar aldığı belirlenmiştir. PRP tedavisi sırasında hastanın kendi kanı alınıp, fibroblast denilen, saç kökleri besleyecek, gelişimini sağlayacak olan hücreleri ayrılır ve saç dökülmesi şikayetiniz olan bölgeye enjekte edilir. Bu yöntem özellikle genetik dökülmelerde etkilidir.

PRP saç tedavisi ortalama 15 günde bir en fazla 30 dakika uygulanır ve genellikle 3-4 aylık bir süreçten ibarettir. En iyi sonuçlar ve kalıcılık için işlem senede bir tekrar edilmelidir. Bu yöntemin en önemli avantajı alerji riski taşımamasıdır.

PRP tedavisi kaç seans uygulanır?

PRP ile saç tedavisi, en iyi sonucun alınabilmesi adına, 3 hafta aralıklarla en az 3 seans alınması gerekir. Daha sonra da her 6-12 ayda bir uygulamanın tekrarlanması, tedavinin sonuçlarının korunması için önemlidir.

PRP bir tür kök hücre tedavisi midir ?

PRP bir kök hücre tedavisi olmamasına rağmen, dolaylı yoldan kök hücreler üzerinde çalışır. PRP, trombosit sayısını çoğaltarak dolaylı olarak kök hücreler ile çalışır, çünkü dolgu uygulaması sonrasında deride oluşan fibrin ağları bölgedeki kök hücreleri de kendi yapısında toplar.

PRP yolları, yöntemleri hakkında sorunuzu çekinmeden gönderebilirsiniz.

Diğer Saç Tedavi Yöntemleri